Projekt współpracy ze stowarzyszeniem LGD „Kraina Drwęcy i Pasłęki” o akronimie „PATRZ” w ramach 19.3 "Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 trwa i dzieje się w nim naprawdę wiele. Między innymi grupa osób związanych z obrotem w obszarze turystycznym z terenu LGD „Partnerstwo Północnej Warmii i Wysoczyzny Elbląskiej” miała okazję gościć w Łukcie oraz innych miejscowościach Krainy Drwęcy i Pasłęki.
Na początek uczestnicy mieli okazję skorzystać z małego przypomnienia lekcji historii odwiedzając Pola Grunwaldzkie, jednak od samych prób wyobrażenia sobie wysiłku zmagań bitewnych bardzo zgłodnieli. Na całe szczęście organizatorki przewidziały taki rozwój sytuacji i jako kolejną atrakcję zaplanowały wizytę w „Kalinówce” (Pola Dylewskie) gdzie grupa mogła uczestniczyć w warsztatach kulinarnych i popróbować regionalnych specjałów. Piękny widok i sielska atmosfera sprawiły, że ciężko było żegnać się z tym miejscem. Nasza grupa miała także okazję spojrzeć na Pola Dylewskie z punktu widokowego w najwyższym w województwie Warmińsko-Mazurskim miejscu. Jednak „Patrz” oznacza „Pokochaj Aktywną Turystykę – Razem Zwiedzajmy” nie mogło więc zabraknąć aktywności. W tym przypadku był to rajd rowerowy. Przewodnik poprowadził uczestników pięknymi leśnymi ścieżkami, które być może nie były najłatwiejsze, ale naprawdę cieszyły oczy. Po wysiłku była okazja do skorzystania z zabiegów odnowy u Pani Ani „Pod Taborskimi Sosnami”, gdzie poza regeneracją uczestnicy posmakowali oraz zapoznali się z ideą kuchni pięciu przemian. Te trzy dni były naprawdę formą aktywnego wypoczynku pełne wspaniałych, często nowych smaków i niesamowitych widoków. By przybliżyć Wam Krainę Drwęcy i Pasłęki zamieszczamy galerię zdjęć i gorąco zapraszamy do zapoznania się bliżej z tymi urokliwymi miejscami.
W ramach projektu mieliśmy również przyjemność współorganizować i aktywnie uczestniczyć w Jarmarku Produktów Regionalnych w Morągu. Była to wspaniała okazją dla okolicznych wystawców do zaprezentowania własnych, związanych z regionem produktów i usług. Jednak nasze wspólne stoisko również obfitowało w atrakcje- dzięki przewidzianym gadżetom takim jak wiatraczki, balony czy nasz hit- pluszowe bociany, dzieci przyciągały do nas rodziców, którym mieliśmy okazję przedstawić czym są Lokalne Grupy Działania i w jaki sposób realizowane są Lokalne Strategie Rozwoju. Ponad to zorganizowaliśmy konkurs na najlepsze stoisko, w ramach którego wystawcy konkurowali nie tylko wyglądem swoich stoisk, ale również regionalnością produktu – im bardziej powiązany był z Warmii i Mazurami, tym większą liczbę punktów przyznawała komisja. Poza pięknymi statuetkami wystawcy mogli liczyć również na naprawdę atrakcyjne nagrody.
Realizacja projektu „PATRZ” daje nam wiele satysfakcji i radości będziemy więc na bieżąco dzielić się z Wami postępami.
wprowadził: administrator